ПРО НАС
КОНТАКТЫ
FACEBOOK
КАРТА САЙТУ
ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ

Поради психолога бібліотеки: Психічне здоров’я дітей залежить від кожного з нас

Синдром набутої безпорадності, який визначається втратою бачення майбутньої  перспективи, високим рівнем соціальної тривожності  психологи визначили одним з найтривожніших симптомів, які властиві громадянам під час виходу з карантину.  Психолог бібліотеки ім. М. Костомарова наголошує, що батькам потрібно уважно слідкувати за симптомами, які можуть вказувати на те, що дитині потрібна допомога і вчасно звертатися до спеціалістів (за потреби), а також розповідає про поведінкові прояви, на які потрібно звернути увагу.

Вітаємо всіх з поверненням у садочки і школи! За освітніми закладами сумували діти, батьки, педагоги. Та ми зустрілися з новими викликами, які раніше нас не турбували.

Чим характеризується сучасний етап? На що звернути увагу, аби підтримати дітей різних вікових категорій?

Під час виходу з карантину психологи визначили одним з найтривожніших симптомів громадян – синдром набутої безпорадності, який визначається втратою бачення майбутньої перспективи, високим рівнем соціальної тривожності. Цей синдром нікуди не дівся.

Якщо батьки достатньо зрілі, емоційно стабільні, мудрі в розумінні життєвих компетенцій, діти, швидше за все, перебувають в нормальному стані й здатні досить легко адаптуватися до садочку, школи.

Якщо батьки транслюють агресивність, тривожність, депресивні настрої, у дітей також спостерігається високий рівень напруги. Адже саме сімейна система визначає, якою стає дитина.

Діти завжди демонструють свої актуальні стани, потреби, очікування. На ці сигнали потрібно звертати увагу. І не варто повністю розраховувати на педагогів і психологів садочків і шкіл. У освітян величезна кількість дітей і кожна доба, як у всіх, має 24 години. Вони готові підтримувати дітей, батьків. Та фізично не зможуть «витягнути» зі складної ситуації кожну дитини – не вистачить ні сил, ні часу.

Тому батькам потрібно уважно слідкувати за симптомами, які можуть вказувати на те, що дитині потрібна допомога і вчасно звертатися до спеціалістів (за потреби).

Дошкільний та молодший шкільний вік

Поведінкові прояви, на які потрібно звернути увагу:

⚠️ Наявність страхів, тривожності.
⚠️Замкнутість, уникання контактів, зокрема з ровесниками; сором’язливість.
⚠️ Яскраво проявлена залежність від близьких дорослих.
⚠️ Втікає, б’є дорослих при намаганні встановити контакт.
⚠️ Розгальмованість рухів, нервові здригання.
⚠️ Байдужість, відсутність інтересів, в першу чергу, до ігрових видів діяльності.
⚠️ Надмірна балакучість, логоневрози (заїкання, затримки мовного дихання, повторювання морфем).
⚠️ Мовчазність, уникання контактів.
⚠️ Неохайність, несамостійність, потреба в постійному позитивному підкріпленні з боку дорослих.
⚠️ Вегетативні реакції, проявлені без видимих причин: тремтіння кінцівок, почервоніння або зблідніння обличчя, потіння долонь.
⚠️ Висока тривожність, занепокоєність, істерики.
⚠️ Різкі та безпідставні зміни настрою.
⚠️ Агресивні прояви по відношенню до інших або аутоагресія.
⚠️ Швидка втомлюваність.
⚠️ Неадекватні реакції в ситуації конфлікту чи нових видів діяльності.
⚠️ Неохайність, незібраність, відстороненість.

Підлітковий вік

Поведінкові прояви, на які потрібно звернути увагу:

⚠️ Наявність страхів, тривожності, різкі перепади настрою.
⚠️ Замкнутість, уникання контактів, зокрема з ровесниками; сором’язливість, нігілізм.
⚠️ Розгальмованість рухів, нервові здригання.
⚠️ Мовчазність, уникання контактів.
⚠️ Неохайність, несамостійність.
⚠️ Вегетативні реакції, проявлені без видимих причин: тремтіння кінцівок, почервоніння або зблідніння обличчя, потіння долонь.
⚠️ Агресивні прояви по відношенню до інших або аутоагресія.
⚠️ Швидка втомлюваність.
⚠️ Висока конфліктність.
⚠️ Проблеми з самооцінкою (зависока або занизька).
⚠️ Дезадаптованість або ізольованість в середовищі ровесників.
⚠️ Яскраво виражена негативна реакція на невдачу, на помилки, зауваження.
⚠️ Демонстративні форми поведінки.
⚠️ Вживання психоактивних речовин, в тому числі тютюнопаління, слабоалкогольні напої.

Бережіть себе і своїх дітей!

Автор: Олена Черниш

BIBLIO-NIVKI

 

 

Залиште перший коментар

Залиште відгук

Ваш e-mail (не публікується).


*