ПРО НАС
КОНТАКТЫ
FACEBOOK
КАРТА САЙТУ
ОСОБИСТИЙ КАБІНЕТ

Ігри та вправи, які сподобаються дітям і їхнім батькам

Бібліотека ім. М. Костомарова продовжує серію статей в яких психолог бібліотеки Олена Черниш ділиться з читачами корисною та цікавою інформацією. В даному матеріалі психолог розповідає цікаві, прості вправи і творчі завдання, які обов’язково прийдуться до вподоби батькам та дітям дошкільного і молодшого шкільного віку.

Ми вже говорили про те, що емоційний стан дорослих пов’язаний зі станом їхнього здоров’я. А від чого залежить здоров’я дитини? Відповідь очевидна. Діти почуваються у безпеці поряд з близькими дорослими, які поводяться спокійно, впевнено, повідомляючи своєю поведінкою дітям: «Не варто хвилюватися – все під контролем».

Втома від постійного перебування в ізоляції супроводжується ще й тим, що готовність і здатність батьків розважати дітей, постійно придумувати, чим зайняти своїх енергійних дітлахів з часом вичерпується.

Ми пропонуємо Вам цікаві, прості вправи і творчі завдання, які обов’язково прийдуться до вподоби Вам, друзі, і малятам – дітям дошкільного і молодшого шкільного віку.

«Чудовий чоловічок»

Інструкція. Розкажи мамі або таткові, що ти вмієш робити.
Намалюй чоловічка який вміє робити все, що вмієш робити ти.

Вправа-релаксація «Морська зірка»

Інструкція. Ляж вільно на килимок і заплющ очі. Уяви себе морською зіркою. Твоя голова хитається на хвилях, вушка чують шум вітру, ручки відчувають мокрий пісок, ніжок торкається морська вода. Ти малюєте свої образи на піску, вода забирає всі ваші образи, вітер наносить новий пісок, пісок стає чистим.
Розплющ очі, посміхнись, встань з підлоги й потягнися всім тілом.

«На що схожа емоція?»
Інструкція. Намалюй всі предмети, на які схожий сум. На другому аркуші намалюй всі предмети, на які схожа злість. Потім страх, радість.

«Закінчи речення»

Дитині пропонується закінчити речення, які промовляє мама:

– я сумую, коли…;
– я злюсь, коли…;
– я радію, коли…
– я лякаюсь, коли…
– я дивуюсь, коли…
– я слухаю, коли…
– я не слухаю, коли…

«Ображалки»

Дитині пропонується пригадати й назвати випадки, в яких вона ображається і що при цьому відчуває. Якщо складно, дорослому варто навести приклади.
Після цього можна запропонувати виліпити свою образу з будь-якого матеріалу. По завершенню роботи пропонується змінити цей образ, трансформувавши його у щось приємне.

«Хмаринка-помічниця»

Дитині потрібно вільно лягти на килимку і заплющити очі. Уявити себе хмаринкою.
Маленька легенька хмаринка з задоволенням літає по чистому небу. Зустрівшись з іншою хмаринкою вітається, але не торкається її, тому що поважає простір і межі іншої хмаринки. Та ось на неї налетіла інша хмара і штовхнула. Наша маленька хмаринка розплакалась від образи дощем.
Трохи поплакавши, вона відчула, що дощик змив образу і маленька хмаринка легко й радісно полетіла далі.

«Емоції-помічники»

Вправу потрібно проводити поетапно. За один день варто працювати з однією емоцією.
Дитині пропонується подумати й розповісти:

  • В яких ситуація вона злиться та що при цьому відчуває. Варто обговорити, для чого їй злість. Намалювати свій настрій, коли дитина злиться і коли перестає злитися.
  • В яких ситуація вона боїться та що при цьому відчуває. Варто обговорити, для чого їй страх. Намалювати свій настрій, коли дитина боїться і коли перестає боятися.
  • В яких ситуація вона сумує та що при цьому відчуває. Варто обговорити, для чого їй сум. Намалювати свій настрій, коли дитина сумує і коли перестає сумувати.
  • В яких ситуація вона радіє та що при цьому відчуває. Варто обговорити, для чого їй радість. Намалювати свій настрій, коли дитина радіє і коли перестає радіти.

«Найкращий колір»
Інструкція. Намалюй фарбами кольорові плями тими кольорами, які тобі подобаються.

«Букет»
Інструкція. Намалюй свою сім’ю у вигляді букету квітів.

«Лісоруб»
Інструкція. Уяви себе лісорубом. Ноги постав широко, щоб тобі зручно було стояти. Роблячи вдих, підійми обидві руки з переплетеними пальцями вгору (ніби тримаєш сокиру), на видиху різко опусти руки і нахились вперед (ніби робиш удар сокирою по колоді).

«Складна ситуація»

Вправу можна проводити поетапно. Використовуйте ситуації, з якими дитина зустрічалась в житті або може зустрітися в майбутньому.
Дитині потрібно запропонувати декілька варіантів вирішення кожної запропонованої ситуації.
м’яч, яким грається дитина впав у величезну калюжу…;
– дитина з мамою або татком дуже поспішає, а до пішохідного переходу досить далеко…;
– на ігровому майданчику діти знайшли невідому річ…;
– незнайомець пропонує тобі цукерку…;
– дитина зголодніла під час прогулянки, а додому йти далеко…

«Оживи дію»
Дорослий називає знайому дитині дію, а дитина її демонструє:

  • розпилювання дрів;
  • веслування в човні;
  • змотування ниток в клубок;
  • вмивання й чищення зубів;
  • одягання на прогулянку;
  • сервування столу.

«Мій космос»

Інструкція. Підготуйте коробочку з «віконечком» – прозорою зоною. Можна використати прозору пляшечку. Розмалюйте коробку або пляшку «космічними» кольорами, використовуючи відповідну символіку». Заселіть свій космічний простір однією або кількома планетами і милуйтеся власним космосом.

«Мій простір»

Дуже добре, коли в цій грі приймають участь всі члени родини.
Розмістіться на підлозі таким чином, щоб не заважати один одному – на відстані. Кожному потрібно взяти клубок ниток будь-якого кольору. Можна використовувати стрічки або інший матеріал, який маєте.
Викладіть з ниток навколо себе коло, що позначає комфортні для кожного межі. Пограйтеся з ними, збільшуючи і зменшуючи, поки не відчуєте себе захищеним і спокійним.
Нитки гравців не можуть перетинатися, накладатися.
Посидьте або полежіть у своєму новоствореному просторі із заплющеними очима та прислухайтеся до своїх відчуттів. Як вам?
Далі можна поекспериментувати. Почергово пройдіться по межам кола один одного. Що відчуваєте? Тепер зайдіть в простір один одного. Чи запитали ви дозволу на вторгнення? Яким тоном? Яку відповідь отримали? Як почуваєтеся в чужому просторі? Що відчуваєте, приймаючи гостей у своєму просторі?

Автор: Олена Черниш

BIBLIO-NIVKI

 

Залиште перший коментар

Залиште відгук

Ваш e-mail (не публікується).


*