Головна сторiнка Вiдiслати листа Карта сайту
Новини
Анонс подій
Територія спілкування
Прес-релізи заходів
ЗАВІТАЙТЕ (наші адреси, телефони)
Корисні поради
Ресурси бібліотек
Фотогалерея
Краєзнавчі замальовки
Вернісаж
Електронний каталог
Книжкові виставки до пам'ятних дат
Дегустація літературних новинок

Афіша

 



 



 

Корисні поради
Web- ресурси бібліотек Києва та України
Web-ресурси бібліотек світу
Законодавство України
Пошук інформації: поради новачкам
Обмін інформацією: поради новачкам


Обмін інформацією: поради новачкам

ЯК ПРАВИЛЬНО СТАВИТИ   ПИТАННЯ (нотатки)
Офіційний переклад російською мовою  повного тексту статті  Eric Steven Raymond "How to Ask Questions the Smart Way",  зроблено Валеріем Кравчуком і викладено Тут.

Вважається, що Інтернет-форуми є місцем обговорення найрізноманітніших проблем: Колеги обмінюються питаннями і відповідями. Нажаль, навіть погляд приторком виявляє: не тільки «всенародні», але й професійні теми обговорюються здебільшого у спонтанно-емоційному режимі за принципом: як бачу, так і кажу. Безумовно, з одного боку і  такі обговорення потрібні, але з іншого…
Ставлячи питання, ми все ж маємо на меті отримати повноцінну відповідь. Однак, ціла низка питань, що заслуговує уваги професіонала, не знаходить її  в силу своєї непевності, невизначеності і розмивчатості.
Щоб допомогти Колегам  знаходити потрібне у вирі інформаційного простору, пропонуємо більш ефективно формулювати професійні запити, керуючись наступними нотатками.
Перш за все необхідно зрозуміти, що професіоналам подобаються складні проблеми і  питання про ці проблеми, що здатні розбуркати сплячі мізки. Якщо б це нам не було до вподоби, ми не були б професіоналами… Не зважаючи на це, визнається ставлення професіоналів до простих питань, як вороже і пихате, іноді навіть здається, що ми достатньо неґречні до новачків, ігноруючи їх.  Насправді це не так.
Ми, безумовно, не шануємо людей, передбачувано не бажаючих поміркувати чи повчитися перед тим як запитати і називаємо їх «невдахами» ("losers") (за історичних умов це слово іноді пишеться як "lusers" – користувачі-невдахи). Ми (здебільшого) – добровольці. Ми присвячуємо час  свого життя відповідям на питання і на разі не можемо дати раду їх кількості, тому доводиться безжально «фільтрувати» їх, відкидаючи питання потенційних "lusers", щоб присвятити час потенційним переможцям.
Будьте так ласкаві, зрозумійте: якщо прагнете допомоги і підтримки від оточуючих, впевніться спочатку в тому, що всі свої можливості ви вже вичерпали. Ми не згодні допомагати людям, які не бажають допомогти собі самі.

Тож, спершу ніж питати…
Заки поставити технічне питання електронною поштою, в дискусійну групу, або на чаті чи форумі, зробіть наступне:
 Спробуйте знайти відповідь за допомогою пошуку у Web (також в дискусійних групах  - Google groups)
 Спробуйте знайти відповідь в настановах і вказівках
 Спробуйте знайти відповідь в облікових записах «часто задаваемых вопросов» (ЧаВО, FAQ)
 Спробуйте знайти відповідь перевіряючи та експериментуючи
 Запитайте бувалого товариша
 Якщо ви – програміст, спробуйте знайти відповідь, аналізуючи вихідний код
Коли ставите запитання, вкажіть, що все це ви вже зробили; це допоможе зрозуміти, що ви не якесь ледащо, проциндрюючий чужий час.
Не будьте впевнені, в тому, що вам повинні відповісти, вам ніхто нічого не винен; кінець-кінцем ви не сплачуєте за ці послуги… Наразі отримаєте відповідь, якщо здатні заробити її, задаючи цікаві,  ґрунтовні питання, що потребують розмірковувань, даючи спільноті новий досвід, а не  тривіяльну  вимогу поділитися набутими знаннями.

Коли ставите питання…
Вірно обирайте форум
Ретельно обміркуйте, де саме розмістити питання. Вас з великою вірогідністю проігнорують або зкинуть як "lusers", якщо ви
 Надішлете питання у форум,  не відповідний за тематикою (off topic);
 Надішлете елементарне питання у форум, де обговорюються складні технічні проблеми, або навпаки;
 Надішлете питання одночасно на декілька різних дошок одного форуму (cross-post);
Коли обираєте дискусійну групу або перелік розсилок не приймайте рішення  базуючись тільки на імені; ознайомтеся із списком «часто задаваемых вопросов» (ЧаВО, FAQ), уставом або описом, щоб бути впевненим:  питання  узгоджується з тематикою.

Висловлюйтеся зрозуміло, додержуйтеся граматичних і лексичних правил
Експериментально доведено: люди, що  пишуть неуважно і недбало також неуважно і недбало міркують. Відповідати на питання людини неуважної і недбалої – діло невдячне, ми свій час витратимо з більшою користю. Додержуйтесь правил синтаксису, пунктуації і використання прописних літер. Не плутайте "its" з "it's", "loose" з "lose" абои "discrete" з "discreet", НЕ ПИШІТЬ ВСЕ У ВЕРХНЬОМУ РЕГІСТРІ, - це сприймається як галас і вважається за брутальність. (Якщо все написано в нижньому регістрі - не набагато краще, позаяк складно в читанні, Алану Коксу це вибачається, а вам - ні).

Задавайте обмірковані, конкретизовані теми повідомлень
Якщо відсилаєте повідомлення в дискусійну групу, його тема – чудова можливість звернути увагу кваліфікованих експертів довжиною рядка до 50 знаків. Не витрачайте їх на белькотання типу «Допоможіть мені будь ласка» (не кажучи вже про теми типу  "PLEASE HELP ME!!!!"; ці повідомлення відкидаються рефлекторно). Не намагайтеся вразити адресатів глибиною власних страждань, краще використовуйте відведене місце для максимально короткого опису проблеми.
Гарну угоду з оформлення тем повідомлень, що ним користаються служби технічної підтримки, - використання шаблону «об’єкт - відхилення». Частина «об’єкт» задає, з чим саме виникає проблема, а частина «відхилення» описує відхилення від очікуваної поведінки.

Приклад:
Нерозумно писати: Допоможіть, у мене не відображаються російські літери!
Краще: Проблема з кирилічними шрифтами у Windows XP SP2
Якнайкраще: Шрифти у Windows XP SP2 – невірне відображення

Взагалі уявіть, що передивляєтеся архівний список, де представлено тільки рядочки з темами. Зробіть так, щоб рядок з вашою темою став відображенням суті питання і наступний користувач, який розшукує  подібну відповідь, знайшов обговорення, що приведе до відповіді, а не надсилав питання знову.

Опишіть проблему якомога точніше і детальніше
 Уважно і чітко опишіть ознаки проблеми чи помилки, яка виникла
 Опишіть середу в якій вона виникла (машина, ОС, додаток, т.і.)
 Опишіть дослідження , що було проведено, при намаганні зрозуміти сутність проблеми, перш ніж поставити питання

Не вимагайте відповіді на особисту адресу електронної пошти
Професіонали вважають, що розв’язування проблеми має бути загальнозрозумілим, крізьким процесом, в якому перша невдала  спроба віднайти рішення може і має бути виправлена, якщо хтось більш тямущий помітить, що відповідь неповна або некоректна. Коли ви вимагаєте особистої відповіді, ви заважаєте процесу розшукування вірного рішення. Відповідати особисто – вибір того, хто відповідає.
З цього правила є невеличке виключення: якщо ви припускаєте, що отримаєте декілька однакових відповідей на своє питання, не забудьте магічні слова «відправте відповідь мені, я підсумую отримане у статті дискусійної групи». Це дуже люб’язно, але ви повинні дотримати слова й надіслати сумарне резюме.

Чітко формулюйте питання
Необмежені питання потребують необмеженого часу для відповіді. Скоріш за все люди, що мають можливість надати вам допомогу,  дуже зайняті  (бо  більшу частину своєї роботи виконують самі). Вони ревно ставляться до свого часу і тому не сприймають необмежених питань.

Уникайте прохань, що не мають сенсу
Не спокушайтеся фразами на кшталт «Чи не допоможе мені хто-небудь?» або «Чи існує відповідь взагалі?» По перше, якщо проблему висвітлено мінімально компетентно, подібні додаткові зауваження зайві. По друге, якщо вони зайві, професіоналам вони здаються набридливими і замість професійної поради ви ризикуєте отримати «Так, допомогти вам можна» чи «Ні, допомога вже зайва». Взагалі питання-відповіді «так-ні» краще не ставити, якщо тільки не маєте метою отримати відповідь «так-чи-ні»

Надішліть короткий опис віднайденого рішення
Після того, як проблему розв’язано, надішліть повідомлення всім, хто вам допомагав, повідомте чим все скінчилося і подякуйте ще раз за допомогу.
Якщо розв’язано достатньо серйозну проблему, варто надіслати резюме з викладенням історії пошуку причин, опишіть яким виявилося рішення і вкажіть напрямки пошуку, що не мали перспектив. Назвіть всіх, хто допоміг вам: так ви знайдете нових друзів.

Нові надходження
Єва Нарубина. Я

Я : повість / Є. Нарубина . - Київ : «Видавництво «Фенікс», 2016.- 400 с.

Соломія Зеленська. Сповідь священика

Сповідь священика : роман / Зеленська Соломія. - Київ : "Видавництво "Фенікс", 2016. - 208 с.

Горобець О. Постаті з вирію

Постаті з вирію : повісті, нариси / О. О. Горобець. - Київ : "Видавництво "Фенікс", 2016.-176 с.

Володимир Кобзар. Хроніка буднів

Хроніка буднів: новели, повість / В. Ф. Кобзар. - Київ : «Видавництво «Фенікс», 2016. - 160 с.

Лідія Новикова. Виноградна гойдалка

Виноградна гойдалка : поезія для дітей / Л. В. Новикова; упоряд. Новіков А. В. - Київ : «Видавництво «Фенікс», 2016. -80 с, іл.

Марія Карп'юк. Дорога додому

Дорога додому : повість, оповідання / М. Карп'юк. - Київ : "Видавництво "Фенікс", 2016. - 176 с.

© www.shevcbs.kiev.ua 2008Дизайн та розробка www.it-net.com.ua