Головна сторiнка Вiдiслати листа Карта сайту
Новини
Анонс подій
Територія спілкування
Прес-релізи заходів
ЗАВІТАЙТЕ (наші адреси, телефони)
Корисні поради
Ресурси бібліотек
Фотогалерея
Краєзнавчі замальовки
Вернісаж
Електронний каталог
Книжкові виставки до пам'ятних дат
Дегустація літературних новинок

Афіша

 



 



 

Новини
2017201620152014201320122011201020092008
Краєзнавчий альманах "Золото київського бароко"

19.09.2011

Краєзнавчий альманах "Золото київського бароко"

Бароко (іт. barocco — вибагливий, химерний) — стиль у європейському мистецтві 16—18 ст. Батьківщина бароко — Італія, звідки мають походження перші його зразки в архітектурі, скульптурі, живописі. Засновником стилю вважають Мікеланджело Буонаротті. Українське мистецтво другої половини 17 — 18 століття також розвивається в стилі бароко, котрий сягає усіх культурних сфер і набуває свого розквіту у 18 столітті як відоме всьому світові «українське бароко». З другої половини ХVІІ століття він є визначальним стилем архітектури України, що найвиразніше дається взнаки у кам'яному будівництві.

Характерно, що саме в автономній Гетьманщині і пов'язаній з нею Слобідській Україні вироблявся оригінальний варіант барокової архітектури, який називають українським, або «козацьким» бароко. Таку назву стиль отримав завдяки тому, що саме козацька старшина, замовляючи чимало творів архітектури та живопису, стала носієм нового художнього смаку. Так культурний розвиток Києва наприкінці ХVІІ століття пов’язаний з ім’ям гетьмана Івана Мазепи, високоосвіченої людини, якій випало відіграти суперечливу але непересічну роль в історії України.
Саме за часів Мазепи в образотворчому мистецтві, особливо в архітектурі, завершується формування цього своєрідного національного художнього стилю.
Найповніше він проявився в храмових та громадських будинках.

В стилі українського бароко були створені видатні споруди та цілі архітектурні комплекси. Найвизначнішими з них є: Духовна академія в Києві (Й. Шедель, 1732—40), Ковнірівський корпус в Києво-Печерській лаврі (С. Ковнір, 1721—73), надбрамна церква Кирилівського монастиря в Києві (І. Григорович-Барський, 1760), Собор святого Юра у Львові (Б. Меретин, 1745—70), ратуша в Бучачі (Б. Меретин, 1751), церква в Почаєві (Г. Гофман, Ф. Кульчицький та М. і П. Полейовські, 1771—91). Класичними прикладами в Києві також є Богоявленський собор на Подолі та Миколаївський собор на Печерську, оздоблення Софіївського та Михайлівського соборів.

Для гостей бібліотекарі підготували тематичний перегляд книг «Барокова архітектура України» та чудового видання відомого києвознавця В. Галайби «Свято-Богородичні храми у «другому Єрусалимі» - місті Києві. Книги є неперевершеним свідоцтвом того, що українське бароко - не перегорнута сторінка історії українського мистецтва, а сьогодення. Наочний доказ цьому – ікони молодого майстра Олександра Цугорка, які ми маємо змогу бачити у козацькій церкві Покрова Пресвятої Богородиці в Центрі народознавства «Мамаєва слобода» в Києві.

Нові надходження
Володимир Базилевський. Лук і Ліра

Лук і Ліра : поезії / В. О. Базилевський. - Київ : «Видавництво «Фенікс», 2016. - 256 с.

Горобець О. Постаті з вирію

Постаті з вирію : повісті, нариси / О. О. Горобець. - Київ : "Видавництво "Фенікс", 2016.-176 с.

Олена Рижко. Ще одна історія про…

Ще одна історія про... : роман / Рижко О. М. - Київ : «Видавництво «Фенікс», 2016. - 192 с.

Володимир Кобзар. Хроніка буднів

Хроніка буднів: новели, повість / В. Ф. Кобзар. - Київ : «Видавництво «Фенікс», 2016. - 160 с.

Соломія Зеленська. Сповідь священика

Сповідь священика : роман / Зеленська Соломія. - Київ : "Видавництво "Фенікс", 2016. - 208 с.

Олена Карпенко. Підручник янгола

Підручник янгола : роман / О. О. Карпенко. - Київ : «Видавництво «Фенікс», 2016. - 256 с. : іл.

© www.shevcbs.kiev.ua 2008Дизайн та розробка www.it-net.com.ua